Dieetvoeding bij Nierziekten

Het is niet noodzakelijk maar er is speciaal voer dat het reguleren voor een suikerspinner stimuleert. Hier staat alle informatie bij elkaar.
Gebruikersavatar
Paasnini
...VETERINAIR... ...DIABETES...... ...CONSULENT...
...VETERINAIR... ...DIABETES...... ...CONSULENT...
Berichten: 11262
Lid geworden op: 29 jun 2010, 23:57
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Dieetvoeding bij Nierziekten

Bericht door Paasnini »

Even terug on topic. Clinic zorgt bij Boe voor hele hoge waarden!! In ieder geval natvoer terwijl er volgens berekening 3,35 KH in zit.
Personeel van Yari, Moekje, Pjotr, Max, Moos en Tommy.
Gebruikersavatar
Hetty
kattofiel
kattofiel
Berichten: 4750
Lid geworden op: 20 sep 2005, 22:20
Locatie: Brunssum

Re: Dieetvoeding bij Nierziekten

Bericht door Hetty »

Paasnini schreef:Even terug on topic. Clinic zorgt bij Boe voor hele hoge waarden!! In ieder geval natvoer terwijl er volgens berekening 3,35 KH in zit.
Heb je antwoord gekregen? Wat zit er dan in wat de BSS omhoog jaagt!
Dan klopt ook niet wat er op het blikje staat!
Gebruikersavatar
Paasnini
...VETERINAIR... ...DIABETES...... ...CONSULENT...
...VETERINAIR... ...DIABETES...... ...CONSULENT...
Berichten: 11262
Lid geworden op: 29 jun 2010, 23:57
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Dieetvoeding bij Nierziekten

Bericht door Paasnini »

Ja klopt en dat maakt het lastig. Ben aan het zoeken naar het nierdieet met de minste koolhydraten maar omdat er granen worden gebruikt zegt de hoeveelheid koolhydraten blijkbaar niet alles. Dan lijkt de keuze voor nierdieet dus niet alleen af te hangen van koolhydraten maar ook de hoeveelheid granen.
Personeel van Yari, Moekje, Pjotr, Max, Moos en Tommy.
Gebruikersavatar
Paasnini
...VETERINAIR... ...DIABETES...... ...CONSULENT...
...VETERINAIR... ...DIABETES...... ...CONSULENT...
Berichten: 11262
Lid geworden op: 29 jun 2010, 23:57
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Dieetvoeding bij Nierziekten

Bericht door Paasnini »

Erg he Trudi maar ja nierdieet gaat voor. Overigens las ik al eerder dat jij Trovet geeft aan de katten. Ik heb goed gekeken en Trovet heeft precies dezelfde analyse als Clinic die wij nu geven. Hou het daarom maar op Clinic aangezien ik die bij de dierenwinkel kan halen en dan niet afhankelijk ben van de openingstijden van de dierenarts. (Bovendien is de prijs gelijk).
Personeel van Yari, Moekje, Pjotr, Max, Moos en Tommy.
Gebruikersavatar
Paasnini
...VETERINAIR... ...DIABETES...... ...CONSULENT...
...VETERINAIR... ...DIABETES...... ...CONSULENT...
Berichten: 11262
Lid geworden op: 29 jun 2010, 23:57
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Dieetvoeding bij Nierziekten

Bericht door Paasnini »

Na heel wat zoeken en uitproberen de laatste weken ben ik tot ieders verbazing teruggekomen bij de Casa Fera Senior (o.a. te koop bij http://www.natulistic.nl. Het was voor mij verbazingwekkend te ontdekken dat de hoeveelheid koolhydraten in niervoeding niet alles zegt. Als je gaat uitrekenen heeft Casa Fera veel meer koolhydraten dan de gemiddelde brokjes die je kunt kopen bij da's en winkels. Nu blijkt dat er in Casa Fera langzaamwerkende koolhydraten zitten waardoor de brokjes veel minder invloed hebben op de bss dan andere voeding. Dit kan bij andere brokjes ook zo zijn want er staat niet op de verpakking wat voor koolhydraten erin zitten. Ik gebruikte hiervoor clinic en dat heeft ca. 35% kh de Casa Fera heeft ca. 47% maar de bss van Boe zat eerder rond de 23-25 (pre) en nu zakt deze naar rond de 20.

Maar de tip die ik iedereen wil meegeven is dat je dus niet alleen moet afgaan op de hoogte van de kh's maar moet kijken naar wat de bss van je kat doet.
Personeel van Yari, Moekje, Pjotr, Max, Moos en Tommy.
Plaats reactie