WaveSense Jazz

Alles bij elkaar over de apparaatjes: de bloedsuikermeters / glucosemeters.
Gesloten
Henny

WaveSense Jazz

Bericht door Henny »

Een nieuw vrij goedkoop metertje 19,95 euro, (boeren medical) het startzet bevat ook nog vijftig extra strips. Bij het metertje wordt controlevloeistof geleverd wat het gebruik betrouwbaarder maakt. Je kunt het metertje instellen zodat het allarm geeft bij een hypo of bij een hyper. Let op! de waarden kun je zelf instellen maar bedenk dat deze verschillen bij het gebruik van Lantus en Caninsulin. Verder viel mij op dat het metertje snel reageert. Je houdt het metertje aan de bloeddruppel en meteen hoor je een duidelijke piep en na een paar seconden zie je de waarde. Het metertje houdt ook rekening met vuil en corrigeert dit.
Gebruikersavatar
Annemiek van Carlijn
...VETERINAIR... ...DIABETES...... ...CONSULENT...
...VETERINAIR... ...DIABETES...... ...CONSULENT...
Berichten: 12800
Lid geworden op: 07 okt 2008, 12:13
Locatie: Overschie

Re: WaveSense Jazz

Bericht door Annemiek van Carlijn »

Hij wordt snel geleverd ook, merk ik!
Ik heb even wat vragen, die volgens mij voor een aantal mensen wel belangrijk is om te besluiten deze meter te gaan gebruiken.
- waar neem je het bloed op op de strip, aan het uiteinde of aan de zijkant?
- hoe lang blijven de strips goed nadat je de verpakking hebt open gemaakt? Gewoon tot aan de datum, of bijvoorbeeld maar 3 maanden?
- hoeveel bloed heeft de meter nodig? De AccuChek bijvoorbeeld, heeft 0,6 microliter nodig, en de Freestyle 0,3.
- moet je de controlevloeistof gebruiken, en zo ja, hoe vaak? Of is dat alleen als je wil of twijfelt aan de nauwkeurigheid?

Eh... misschien dat ik later nog meer vragen weet te bedenken, dan komen die wel in een volgend bericht....
Henny

Re: WaveSense Jazz

Bericht door Henny »

Carlijntje schreef:Hij wordt snel geleverd ook, merk ik!
Ik heb even wat vragen, die volgens mij voor een aantal mensen wel belangrijk is om te besluiten deze meter te gaan gebruiken.
- waar neem je het bloed op op de strip, aan het uiteinde of aan de zijkant?
- hoe lang blijven de strips goed nadat je de verpakking hebt open gemaakt? Gewoon tot aan de datum, of bijvoorbeeld maar 3 maanden?
- hoeveel bloed heeft de meter nodig? De AccuChek bijvoorbeeld, heeft 0,6 microliter nodig, en de Freestyle 0,3.
- moet je de controlevloeistof gebruiken, en zo ja, hoe vaak? Of is dat alleen als je wil of twijfelt aan de nauwkeurigheid?

Eh... misschien dat ik later nog meer vragen weet te bedenken, dan komen die wel in een volgend bericht....
Het bloed neem je aan het uiteinde van de strip.
De strips zijn 90 dagen houdbaar na opening.
De hoeveelheid bloed is 0.5 microliter
De controlevloeistof moet je gebruiken als je de meter voor het eerst gebruikt en als je aan een nieuw doosje stripjes begint. Ook kun je de controlevloeistof gebruiken als je twijfelt of het metertjes of de stripjes nog goed zijn.
Gesloten