Eerste conclusie: Carlijn ziet er jonger uit dan haar 15 jaar. Laatste conclusie: Carlijn heeft oranje Brittenogen.

Onder veel geaai en geknuffel hebben we eerst een uitgebreid gesprek gehad over Carlijn en haar ziektengeschiedenis, in het algemeen, dus zeker niet alleen over over de suikerziekte. Een aantal vragen moest ik natuurlijk schuldig blijven, ik ken Carlijn natuurlijk nog maar vanaf haar elfde. Voor die tijd woonde ze bij haar vorige eigenaar. Daarna een net zo uitgebreid lichamelijk onderzoek, waarbij van alles aan bod kwam, onder andere de dikte van haar kaakspieren. Toen bloed afnemen, dat ging niet geheel zonder problemen, maar is uiteindelijk wel goed gelukt. Urine was een groter probleem: de blaas was niet te voelen. Vrijwillig afstaan deed ze sowieso al niet, dus ze heeft een blaaspunctie gekregen onder echogeleide. Dat is, omdat ze dan niet hoeven zoeken, natuurlijk ook maar een kwestie van een prik. Daar ben ik niet bij geweest, maar ze waren zó terug en Carlijn was heel rustig.
Wilde ik bij het gesprek over haar tanden (of het gebrek daaraan) en of ze wel kan kauwen, laten zien hoe ze brokjes at, dat deed ze daar NIET. Geen trek. Maar zodra ze in de auto zat ging ze wel eten hoor... Carlijn vond het allemaal wel lang duren en spannender dan een gewoon bezoekje aan de eigen dierenarts, maar ze heeft het allemaal heel goed doorstaan. Nu de uitslagen nog afwachten...