Hartkloppingen, kortademig en kreunen na injectie Can

Alle informatie over insuline en het gebruik ervan!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nynke
...VETERINAIR... ....DIABETES..... ...CONSULENT...
...VETERINAIR... ....DIABETES..... ...CONSULENT...
Berichten: 14789
Lid geworden op: 03 nov 2008, 17:58
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Hartkloppingen, kortademig en kreunen na injectie Can

Bericht door Nynke »

In overleg en met toestemming van Mishka wil ik toch graag een topic openen over wat er met Poekie is gebeurd. In het MSN gesprek dat we hadden vertelde Mishka namelijk dat Poekie een voor mij onbekende reactie had na elke injectie met Caninsulin.

Vrij direct na elke spuit kreeg Poekie dagelijks last van hartkloppingen, kortademigheid en ging zelfs kreunen. Pas tegen de volgende spuit (ga er dus vanuit dat de Can dan uitgewerkt was) ging het zichtbaar beter met Poekie.

Iemand die dit herkend of een idee heeft wat dit zou kunnen veroorzaken?

(met dank en respect voor Mishka die ondanks haar verdriet wil meewerken aan dit topic vanuit de gedachtengang dat een andere poezel er misschien mee geholpen kan worden :sterkte: )
.
.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
waardenTOMMY
Piet zijn afvalsheet

VOEDING KAN EEN GROOT VERSCHIL MAKEN VOOR DE WAARDEN...
VERGELIJK JOUW KATTENVOER MET ANDERE MERKEN IN HET OVERZICHT VOEDINGSWAARDEN!
staat >>> HIER <<<
als jouw voer er nog niet bijstaat kunt dat >>> HIER <<< toevoegen!

forumgeschiedenis:
- Even voorstellen...
- Update van Caninsulin
- Hellup!! SPOED!! nuchtere waarde 9,5 / 8,6
- Update van Lantus
- Hellup!! SPOED!! Tommy 1,9 (op Lantus)
- oooooooow ja Tommy @ HONEYMOON
- En daar is Tommy weer...
- Honeymoon deel II
- Tommy deel III (op Lantus)

Update van de vriendjes van Tommy
- Tw'Ice (zit ook op Facebook)
- Pierôt D. Gaine Coon
- Tabasco
- Ice Ice Baby, vanaf de Regenboogbrug
Gebruikersavatar
Mish
kattenvriend
kattenvriend
Berichten: 99
Lid geworden op: 06 mar 2010, 14:20

Re: Hartkloppingen, kortademig en kreunen na injectie Can

Bericht door Mish »

Hierbij nog even de aanvulling.

De symptomen die Nyn beschreef klopten, maar er was er nog eentje: vanaf zo'n 20 min. na haar spuit werd ze ook helemaal apathisch/lethargisch, terwijl ze vlak daarvoor nog een actief en aandacht vragend poesje was. Ze ging dan bij haar drinkbak liggen, met haar koppie op de rand en bleef daar dan gewoon een uur of 6 liggen. Daarna sjokte ze naar haar dekentje en ging daar ook weer liggen, maar dan wel met aandacht voor alles wat er om haar heen gebeurde. Na een half uurtje daar gelegen te hebben viel ze vak in slaap en sliep een uurtje of twee/drie en na acht/negen uur begon ze weer rond te lopen, sprong ze op schoot en wilde weer aandacht en geaaid worden. Maar de eerste 6 uur na haar spuit leek ze zich echt heel ziek te voelen en wilde ook geen aandacht of knuffels. Dat was haar dan allemaal te veel.

Ik hoop dat er iemand is, die hier een keer voorbij komt en weet waardoor dit veroorzaakt kon worden. Hoewel Poek er niet meer is, blijf ik me toch afvragen wat er met haar aan de hand is geweest. Bovendien, misschien zijn er wel meer poezen die de zelfde reactie hebben, en misschien juist wel niet gebaat zijn met Caninsulin? Ik weet het niet.....

Ik ga binnenkort ook Intervet even mailen met de vraag of zij deze verschijnselen (her)kennen. Zodra ik antwoord krijg, zal ik dat hier vermelden.

Liefs van een verdrietige Mish en een nog veel verdrietiger Jessy (mijn britse dame).
Gebruikersavatar
Diny
kattofiel
kattofiel
Berichten: 11504
Lid geworden op: 06 aug 2007, 21:14
Locatie: Hoorn.was CANINSULIN

Re: Hartkloppingen, kortademig en kreunen na injectie Can

Bericht door Diny »

Ik heb gekeken bij insuline op google en kwam daar tegen dat bij een hypo ook hartkloppingen voorkomen...het zou kunnen zijn dat Poekie allergisch was voor Caninsulin...was er wel diabetes vastgesteld via de officiele weg toen? dus een fructosaminetest?..
Het komt zo vaak voor dat bij de da een verhoogde bss wordt gemeten enkel en alleen door de stress en daardoor meteen de diagnose suiker wordt gesteld...ik probeer mee tedenken...
Met groetjes van :AfbeeldingPoquito in zomerland en Diny +Afbeelding
Gebruikersavatar
Mish
kattenvriend
kattenvriend
Berichten: 99
Lid geworden op: 06 mar 2010, 14:20

Re: Hartkloppingen, kortademig en kreunen na injectie Can

Bericht door Mish »

Een fructosaminetest is nooit gedaan. DA was overtuigd van diabetes door de symptomen die ze vertoonde en de hoge BSS. Bovendien was het niet mogelijk bij Poek om bloed af te nemen zonder haar te narcotiseren, en dat wilde de DA liever niet nodeloos nog een keertje doen.....

Volgens mij is Poek nooit hypo geweest. Ik heb nooit een lage waarde kunnen meten.
Gebruikersavatar
kavelema
kattenfan
kattenfan
Berichten: 1590
Lid geworden op: 02 apr 2010, 16:39
Locatie: bedum

Re: Hartkloppingen, kortademig en kreunen na injectie Can

Bericht door kavelema »

Ben nav jou verhaal al een paar dagen aan het googlen en heb wel het een en ander gevonden wat alleen niet zoveel te maken heeft met caninsulin al wel met de suikerziekte, een suikerkat kan nierfalen krijgen, die op zijn beurt kan een maagzweer veroorzaken wat (een deel) van de klachten na het eten/spuiten zou kunnen verklaren.
De details weet ik niet meer maar zal ze morgen weer opzoeken en de links erbij doen.
Het is natuurlijk wel een zijsprong maar je weet maar nooit, ook al heb jij daar nu niets meer aan natuurlijk en dat spijt me heel erg, het is een verschrikkelijke beslissing die je hebt moeten nemen terwijl je eigenlijk niet weet wat er aan de hand was, succes en :sterkte: .
[url=https://spreadsheets.google.com/ccc?key=0AnO8b7DQIdgUdDJWdkRrU050aG5pZ0Ywc0ZXb081Z2c&hl=en]Waarden Tom[/url]

Forumgeschiedenis:
[url=http://www.suikerkatten.nl/forum/viewtopic.php?f=20&t=5418][color=#FF0000]*Tom,nieuw[/color][/url]
[url=http://www.suikerkatten.nl/forum/viewtopic.php?f=48&t=5600][color=#FF0000]*Tom van Karin (caninsulin)[/color][/url]
[url=http://www.suikerkatten.nl/forum/viewtopic.php?f=49&t=6294][color=#FF0000]*Tom van Karin (lantus)[/color][/url]
[url=http://www.suikerkatten.nl/forum/viewtopic.php?f=41&t=7192][color=#FF0000]*Tom over de regenboogbrug[/color][/url]

[color=#008000]Steun "stichting kansarme dieren", bestel via onderstaande link[/color]
[url=http://www.zooplus.nl/shop/partner/zap228405][img]http://partner.zooplus.nl/partner/material/zap228405[/img][/url]
Gebruikersavatar
Annemiek van Carlijn
...VETERINAIR... ...DIABETES...... ...CONSULENT...
...VETERINAIR... ...DIABETES...... ...CONSULENT...
Berichten: 12800
Lid geworden op: 07 okt 2008, 12:13
Locatie: Overschie

Re: Hartkloppingen, kortademig en kreunen na injectie Can

Bericht door Annemiek van Carlijn »

Pffff, wat is niet weten toch erg...
Ik geloof eigenlijk wel in een systemische allergie ook hoor, bij Poekie. Dat ziektebeeld ken ik vaag van de humane geneeskunde en zou er zomaar bij kunnen passen. Dan doet het er natuurlijk ook niet meer toe of Poekie nou wel of niet suiker had, maar iedere DA mag er wel op gewezen worden dat diabetes een ziekte is die bewezen moet zijn vóór je start met insuline.
En die gék die jou met je insulineafhankelijke diabeet niet eens wil zíén, daar zou ik ook zelf nog eens een brief naar schrijven... Of over schrijven, naar het tuchtcollege bijvoorbeeld. Ik denk dat die kliniek waar je uiteindelijk wel terecht kon je wel aan het adres kan helpen als je er met googlen niet uitkomt. Bereid je in dat geval wel voor op een heel lange en frustrerende strijd! (Sorry voor mijn zijsprongetje...)
Plaats reactie